Ute och lekt i skog och mark!

idag är tredje dagen Picasso har varit en del av familjen. 
 picasso och jag tog en lång promenad. släppte picasso i dag för första gången . har inte riktigt vågat de förut med tanke på att han är ny med oss . men de fungerade riktigt bra han höll sig nära mig och vände sig om och kollade ofta var jag var någonstans, visst va han lite seg med inkallningen  han kände mer för att lukta i gräset än att komma direkt till mig, men han kom ju tillslut , även om de tog ett tag.
får träna lite inkallning med honom när han har blivit lite mer van med oss. 
när vi väl kom hem såg de ut som både matte och picasso hade varit och rullat runt i leran =) vi var båda leriga från topp till tå =) fast picasso var värst eftersom han hade beslutat sig för att leka i en stor lerpöl =) så de va bara att torka av =)  sedan åkte matte till jobbet och picasso fick vara med husse som var hemma på gården och grejade. han fick en hundfrisbee av husse idag som var mkt uppskattad picasso körde nästan slut på husse när de lekte =)

i dag var oxå första dagen han visade intresse för ankorna, men då på ett possitivt sätt . han gick fram lite nyfiket och tittade på dom . Han undrade väl va de va för några =) ankorna gjorde faktiskt samma sak, blev helt förvånad när ena ankan lät Picasso komma nära =) ...

nu ligger picasso neranför mina fötter och sover =) de ska husse och Matte oxå göra snart!


Picasso hemma på gården





Picasso undersöker=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0